Alla inlägg under juni 2013

Av Joanna Carlsson - 29 juni 2013 17:29

Denna helgen började inte bra om man säger så, eller jo på gott o ont.. Ny valp = ingen sömn på natten, första natten var sjukt jobbigt fick sova i vardagsrummet på golvet o jaa de vart kallt o obekvämt. Låg på vårt överkast med kuddar o täcke. Harley somnade till vid strax efter kl ett och vaknade senare tidigt på morgonen vid 03.20 då gnällde han o ylade som bara den så de va bara på med kläderna hunden i kopplet o ut på gräset med honom, tror ni han gjorde ngt ute?!?! Svar NEJ!! Inte ett skit gjorde han.. Kommer in med honom igen o de första han gör är att sätta sig o pissa o skita.. Glad man blir oh yes!! Sen somnade han om igen vid fem o min klocka ringde kl 6... ?? trött som ett as stängde jag av klockan och vaknar 06.48 o jag börjar kl 7 de va bara till att ringa jobb kasta på mig kläderna o köra..

Natten till idag sov jag i min egen säng och vaknade strax innan kl 2 i natt då ville Harley gå ut o ut kom vi han kissa o bajsade sen hem igen o han gnällde lite sen somnade vi om igen båda två. O vaknade kl 6 när kl ringde men Harley där emot sov fortfarande så jag han kasta på mig kläderna gå på toa o lagom tills jag var klar kommer lilla Harley lunkandes helt yrvaken då gick vi ut igen. O sen körde jag till jobb, där emot är jag fruktansvärt trött idag med har två arbetsdagar kvar sen har jag en dags ledighet.

Nu har jag precis kommit in med Harley efter en mini lång runda. För mig är den kort (typ runt huset, lite längre) men för han är den lång då han fortfarande är bebis!! Han sover som en stock nu o då kanske jag ska passa på o vila lite eller äta lite äsch vet i fan.. Elvis o Harley är inte direkt vänner ännu men Elvis har börjat komma närmare varje dag, Harley bjöd upp till lek men de var ingenting för Elvis som blåser upp sig o fräser. Kaxig jävel den katten...

Hörs senare kanske vink vink

Av Joanna Carlsson - 26 juni 2013 21:49

Som sagt hbg-hem har varit här idag gjort besiktningen och haft visning av lgh o de gick bra vi har skött lgh bra o alla tre paren som var här har tackat ja till lgh ?? happy us!!! Woop Woop så de återstår att se vilka av dom tre paren de blir.. Dom som ska ha barn, min moster o hennes gubbe, eller kineserna!! JAA min moster o hennes nya gubbe kom på visingen av vår lgh idag o JAAA jag blev minst sagt VÄLDIGT chockad då jag inte har träffat min moster på ett par år. Så när hon ställde sig i hallen då blev vi lika chockade båda två.. Ja där ser man världen är bra liten..

Efter visningen körde jag ner till finaste svägerskan o myste med lilla Emilia hela eftermiddagen och snackade massa skit med både svägerskan o svågern.. Tack för att ni frågade mig om jag ville komma hem till er så snart efter förlossningen.. Fast jag ville att ni skulle vila upp er. Och de blev en massa bus med Eddy också åhh han så jävla go den ungen så de inte är klokt!! FAVORIT UNGEN NUMMER 1....!! Lika glad blir han också när man kommer på besök o lika ledsen blir han också när man ska köra hem..

Aja nu blir de lite Pretty little liars o sen duschen o sen vet i fan är ju som sagt ledig imorgon också :)!!

Vink vink

Av Joanna Carlsson - 26 juni 2013 08:50

Woop Woop o va gör jag uppe nu?!?! Åh just de hbg-hem kommer ju vid tio tiden o jag ska hinna duscha o små plocka här hemma för städningen tog jag tag i igår kväll så jag slapp skiten idag också ska sängen bäddas den kan ju inte se ut som ett bombnedslag när de kommer folk som ska spana in lägenheten... HOPPAS HOPPAS att någon av dom tre paren vill ha lägenheten... Påminnelse till mig själv "glöm inte att säga att vi kan flytta tidigare" kommer säkert att glömma säga de....!!

Sitter just nu o tar morgonciggen ska strax hitta in till duschen.

Efter tolv ska jag bege mig till fina svägerskan o bebismysa lite :)!! Då deras nya tillskott kom i måndags också saknar jag Eddy den lilla skitungen!! :D

Vink vink

Av Joanna Carlsson - 24 juni 2013 21:42

Jag gillar INTE flyttröran just nu alltså usch är sååååå trött på den så de inte är klokt!!! Nu har vi iofs visning av lgh på onsdag HOPPAS att någon av dom tre paren vill ha den och kan ta den snabbt som FAN!! För nu vill jag ifrån detta rucklet o in till bårslöv för en ny start o nya projekt. Har ställt alla låder inne hos mannen i hans datarum.. Förlåt älskling men dom måste stå någonstans!!

Nu soffan o sen duschen o sen sängen!!

Av Joanna Carlsson - 23 juni 2013 23:13

Hoho jag har sett att många läser/följer min blogg vilka är ni?!?!

Kan va kul o veta ju ??

Av Joanna Carlsson - 23 juni 2013 14:47

Tror bestämt att jag ska ta o grov städa badrummet för att de är så jävla tråkigt o städa..... Bläää!!! Jag tar lite nu o lite sen o så...

Har lagt fläskfilén så den kan tinna upp sig mannen bestämde sig för att vi ska äta plankstek idag.. Av någon konstig anledning så gillar han min plankstek.. Woop Woop jag kan jag med!!! ;) nä men ärligt jag är grym på mat lagning jag tackar mina föräldrar för att jag alltid fick va med i köket ;)!!

Nä ta tag i livet här hemma nu då!!!

Av Joanna Carlsson - 22 juni 2013 20:04

Har jobbat hela veckan och har haft fullt upp här hemma med allting som ska fixas innan onsdag då hbg-hem kommer o gör besiktningen och har visning av lägenheten dock så får jag ta "storstädningen" på tisdag eller onsdag förmiddag INNAN dom kommer dom skulle komma mellan 10-12 på förmiddagen. Skönt för då har man resten av dagen kvar till annat.

Igår var de midsommar o vi var bjudna till svärfar när vi kommer ut där så var de bröllop/midsommarfirande. Vi blev chockade över att min svärfar skulle gifta sig för de var där ingen som visste något om men de va kul o vi hade mycket trevligt. Vi var hemma tidigt igår kväll 21.40 fy fan trötta vi var då en timme senare sov vi!!! Man skulle kunna tro att vi är pansionärer haha men men så är de när man har ett jobb där man måste jobba röda dagar också!!

Idag har vi inte gjort mycket varit hemma hela förmiddagen sen körde vi till rusta o sen körde vi o åt efter de körde jag o hämtade nettan o vi körde ut till hyllinge för att fixa våra naglar, ja vi har bestämt oss för att byta nagelteknolog för den vi hade innan slarvade värre än fan den sista tiden o dom lossnade efter ett par dagar o betala 350kr för ngt som inte håller njaaa de är jag inte riktigt sugen på. Så nu har vi bytat o som de verkar nu så är vi båda nöjda betalde 300kr o dom blev gryma :)

Nää nu får de bli soffan o inte göra ett skit!! Ha en fortsatt trevlig midsommar helg!!

Vink vink

Av Joanna Carlsson - 18 juni 2013 17:50

Blev lite extra tid på jobb idag hade en del små saker att ta tag i innan jag gick hem så istället för att gå hem kl 15 gick jag hem 15:45 lite extra komp om jag skulle behöva gå hem tidigare en annan dag :)

Har haft kontakt med hbg-hem idag då jag har tappat bort min hem nyckel o tvättstugor brickan men de löste sig behöver bara betala 500kr jag trodde de va minst 1500kr alltså jag o verklighetsuppfattning är absolut ingen bra kombination men jag har iofs lärt mig att räkna lite högre än va jag tror men en 1000 lapp var väl lite till att ta i haha men men nu e de gjort o nu slipper jag tänka på de.

Efter jobb körde jag till maxi o handla mat vi ska äta grillat idag så de blir grillspätt potatissallad o pasta med tomatsås för min del jag gillar inte potatis sallad. Min man säger att jag är kräsen men de tycker inte jag huvudsaken är att jag äter eller?? Haha nä slänga på spättarna nu så de är klart till mannen min kommer hem.

BTW jag önskar att vi redan hade flyttat o bodde i bårslöv nu för då satan hade jag kastat mig i poolen jag bara älskar detta vädret idag Woop Woop..

Vink vink

Presentation


Alis volat propriis

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards