Alla inlägg under april 2013

Av Joanna Carlsson - 30 april 2013 22:48

Oj då glömt o skriva!!

Somsagt i lördags var de ju 60-tals fest för vår kollega som gick i pansion vi alla började på sundapärlan där de va mat dryck o dans.. (Ingen dans för mig inte) jag kan inte riktigt den dära dansen så jag och en kollega till mig hängde vid baren o drick redbull/vodka när hon kom fram till att där var för lite sprit i bår drink o sa till bartendern att hälla på mer sagt o gjort!! Efter en stund kom vi fram till att de va tråkigt på pärlan så vi bestämde oss för att dra vidare ner till stan o avsluta där sagt o gjort de med.. Väl där nere blev de mer o dricka o mer spring på wc jaa va ska man säga en mycket roligt o trevlig kväll/natt!! Dock mådde jag oförskämt bra söndagsmorgonen dock va jag fortfarande full när jag vaknade men jag mådde bra plus i kanten ju!!

Ny vecka igår vilket innebär ny arbetsvecka o väldigt mycket o göra både på jobb o hemma känns som om tiden inte räcker till ibland skulle jag vilja ha fler timmar på dygnet meeeen drömma kan man väl alltid göra?!

Nä nu lite film o sen lite dusch o sen mys med mannen min ??
Har två lediga dagar framför mig oh yes lucky me!! ?

Vink vink

Av Joanna Carlsson - 26 april 2013 16:41

Äntligen har min efterlängtade helg kommit.... Har varit en tuff vecka lång och tuff vecka... Har inte gjort så mycket merän jobbat.. Igår var vi iofs på Wallmans med jobb wow säger jag bara vilken show och Gud vilken god mat mhhmm gott gott... Imon ska vi till sundspärlan på 60-tals fest för att avtacka en kollega som går i pension och givetvis vet hon inget om de så de ska bli kul.. Imon ska jag hinna med en del också bl.a Till väla för att jag ska fixa presentkortet till henne o sen måste jag köpa ngt nytt o ta på mig det räcker ju iofs rätt bra med en ny topp tröja eller tunika eller ngt sånt för de gör ju rätt mycket det också.. Igår färgade jag om mitt hår till mitt älskade mörka färg ohhh som jag har saknat de däremot blev mannen min inte så glad men va gör de om 100 år jag va ju faktiskt mörk när vi träffades för 5 år sen.. Hahah o jag är gammal nog att fatta mina beslut själv :D

Aja nu får jag ta o starta en maskin tvätt o fixa kattalådan o sen ta min röda fara o köra ner till mannen min...

Vink vink

Av Joanna Carlsson - 24 april 2013 14:49

Kort dag på jobb idag med o ett sjukt härligt väder känns som om våren verkligen är påväg nu o va skönt!!! Love it..... Dom senaste dagarna har inte ansträngt mig allt för mycket med tanke på att jag skada ryggen i samband med ett lyft på jobb i söndags fy fan alltså de va länge sen jag hade så ont.. Igår va jag på möte i Malmö med jobb o påvägen till Malmö stannade vi till i Påarp så min arbetskamrat kunde springa in o hämta värktabletter gode gud va dom pillerna har gjort underverk o de är inte ofta jag tar smärtstillande kan jag tala om men ja med tanke på att jag har fått rulla av mig ifrån sängen så har jag inte haft så mycket annat o välja mellan.. Mannen min fick lyfta mig ur sängen i söndags kväll för jag kom inte upp ahaha alltså då e de illa.. Aja hoppas de går på rätt håll nu iaf..

Snart har de gått en vecka sen vi tog förväl av vår älskade Challe de har varit en tung vecka men de blir väl bättre med tiden..

Nu skriker mannen efter mig o mitt sällskap så jag får väl dra mig ner i butiken till honom..

Vink vink

Av Joanna Carlsson - 22 april 2013 19:45

Idag har varit en relativt bra dag eller jaa jag ska inte klaga.. Eller bara lite iaf min rygg är inte i toppskick o jag håller på att kravera satans ryggjävel rent ut sagt.. Hur fan kunde jag lyfta fel på jobb jag fattar inte de..?! Men ont har jag iaf.. Imon är de jobb igen tror inte att jag ska ha mitt eget schema dock utan att jag ska plocka lite extra av dom andra som jobbar då jag o en kollega till ska till Malmö på möte i två timmar..

Idag har varit en lugn dag körde ner till min svägerska o hennes goa son haha alltså han är bara så jävla härlig alltid lila glad även om han är övertrött eller helt nyvaken så är han lika glad så sitter han där med ett stort smail o hela ansiktet lyser av lycka.. Ohh goa härliga unge.. Jag sa till min svägerska att saknar du honom en dag så är de inte jag som har snott honom ;)

Aja nu får de bli mys med lilla familjen o lite serier.. Love free days!!!

Vink vink

Av Joanna Carlsson - 21 april 2013 19:56

Har varit en extremt tuff helg på jobb denna helgen och kan med handen på hjärtat säga att de va sjukt länge sen en helg va så här tuff.. Hur svårt ska de vara att ha en helt vanlig fungerande helg på sin arbetsplats?! Min rygg sa ifrån idag med o de va också ett jävla bra tag sen antagligen har jag lyft fel trots att jag tyckte att jag hade en bra arbetsställning aja de har säkert släppt tills på tisdag då jag jobbar igen, har turen att ha en fridag imon såhär efter helgen o skönt är de..!!

Efter jobb idag körde jag ut till strövelstorp till svägerskan på en fikapaus o kaffe därefter körde jag hem o ställde bilen för vi skulle hem till svärmor på grillat.. De va årets första grillning och gott var de jag måste erkänna att grillad mat är inte direkt min favorit.. Tyvärr.. Men ner gick de jag va ju hungrig då duger allting eller jaa de mesta.. Iaf nu e vi hemma igen o jag har tagit tag i hemmet o kattlådan o nu springer katterna efter mig för sällskapets skull... Ska strax plassera min tjocka rompa i soffan för lite Pretty Little Liars.. Ohh beroendeframkallande jävla serie!!

Vink vink ha en mysig söndag för de ska jag ha..!!

Av Joanna Carlsson - 20 april 2013 22:41

Det har varit en lång dag lång o jobbig idag.. Både på jobb o utanför jobb många tankar osv.. Men jag vet att jag har det bra där jag är och jag vet också att Challe har de bra nu där han är min fina älskade prins..

Ibland är de okej att vara besviken på saker och ting som kommer omkring, inbland är de också okej att vara sur arg och upprörd.. Att allting inte alltid går min väg det vet jag också om men jag vill ha turen med mig någon gång då och då bara för att veta hur de känns.. Ibland... Jaa jag vet nu blev de ett sånt där tråkigt inlägg men de behövs de med..

Aja idag har de inte hänt mycket merän att vi var en man kort på jobb idag o jag höll på att koka över för folk som varken vill kan eller orkar eller ar lust att hjälpa till stackars min elev som fick se min dåliga sida lite idag med men hon höll med mig delvis iaf, eller så gjorde hon de bara för att.. Bara för att vara snäll eller också höll hon med på riktigt..!! Jaja hoppas på en bättre dag imon och att vi är full styrka.. Efter jobb körde jag hem fixa lite här hemma sen in i duschen för att sedan bege oss vidare till bowlingen för att fira figge som fyllde 20 år idag.. Där de blev mat och bowling och nu sitter jag här hemma i soffan med katterna o pretty little liars snart ska jag hitta sängen också..

Vink vink

Av Joanna Carlsson - 19 april 2013 13:42

Vår trogna vän är nu borta och han har de bra där han är nu!! Allting gick bra o snabbt han somnade in med oss samlade runt honom han somnade med huvudet på min systers ben.. 11:56 tog han sitt sista andetag o sen bara somnade han.. Världens finaste.. <3 vi spelade hans favorit låt I got a feeling med black eyed peace så han fick sjunga för oss en gång till.. Challe 2003-04-08 till 2013-04-19 han blev 10 år och 11 dagar..

Nu får jag se va resten av dagen bjuder på kanske åker till en av mina svägerskor en runda!!

Vink vink

Av Joanna Carlsson - 19 april 2013 10:23

Inte lång tid kvar nu, sitter just nu hos mamma o dricker kaffe o myser med Challe..!! Mitt fina hjärta...!!

Presentation


Alis volat propriis

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards